Поводом обележавања Међународног дана борбе против вршњачког насиља, 24.фебруара су организоване активности под називом "Дан розе мајица". Облик дигиталног насиља је све више присутан у свакодневници наших ученика, па смо са тим у вези, одабрали тему "Дигитално насиље" као повод за активности у циљу превенције насиља на друштвеним мрежама..
Ученици су са својим учитељима и наставницима у оквиру свог одељења, посветили један час активностима које су везане за дигитално насиље. Ученицима млађих разреда представили смо презентацију, под називом "Шта је дигитално насиље и како да га зауставимо?", коју су искористили за упознавање са овом тематиком. У сарадњи са стручном службом школе, свако одељење је добило постер са 6 дигиталних савета које свако дете треба да зна. Постери су умножени и нашли су место у свакој учионици како би ученици могли да у фокусу својих активности буду усредсређени на савете о којима смо дискутовали. Ученици старијих разреда су такође имали приступ презентацији, као и постер са 10 златних правила паметног поступања на дигиталној мрежи. Читаве седмице, на часовима ликовне културе, као и на часовима српског језика, информатике и рачунарства, обрађивана је тема дигиталног насиља.
Сви материјали су представљени на платформи Мicrosoft Тeams-а. Ученици су са изузетном пажњом пратили ток свих активности и дали свој пуни допринос при изради материјала који су остали у архиви школе као продукти са радионица. Примећено је да су итекако свесни опасности које вребају на друштвеним мрежама, као и да су у стању да препознају разне облике дигиталног насиља. Оно што остаје као стална активност јесте пружање константне подршке ученицима на свим нивоима комуникације, као и охрабривање да пријаве сваки облик насиља без страха од последица.
Фотографије организованих активности под називом "Дан розе мајица" можете видети ОВДЕ.
Презентацију "Шта је дигитално насиље и како да га заустваимо" можете погледати ОВДЕ.
У оквиру обележавања Дана интелигенције, које организује МЕНСА Србије, у нашој школи је 16.октобра организован догађај под називом Азбука емоција. У оквиру овог догађаја реализоване су радионице са ученицима петог и осмог разреда. Више о радионицама можете погледати ОВДЕ.
Презентацију - АЗБУКА ЕМОЦИЈА можете видети ОВДЕ.
Савети наставницима - Како пружити подршку ученицима на почетку ове школске године можете видети ОВДЕ.
Савети родитељима за припрему детета за полазак у школу можете видети ОВДЕ.
Савети за очување менталног здравља наставници можете видети ОВДЕ.
Како бисте попунили упитник, потребно је да кликнете ОВДЕ.
Како бисте попунили упитник, потребно је да кликнете ОВДЕ.
Информације о избору средње школе и занимањима можете видети ОВДЕ.
Савети за учење (организација, концентрација, итд.) можете видети ОВДЕ.
Пример како да направите недељни планер можете видети ОВДЕ.
Каква особа желите бити у доба вируса короне можете видети ОВДЕ.
Анксиозност у доба короне и савети шта радити можете видети ОВДЕ.
„Нико не зна шта може и колико док не покуша“ (Иво Андрић)
Учење обухвата усвајање информација, знања, вештина и способности. Важно је да се нове информације прикупе, бележе, организују и разумеју. Учење може бити занимљиво и забавно, али и бескарјно напорно и досадно. Често бисмо тешке и досадне ствaри прескочили, али то није препоручљиво.
- Ево пар савета како да сам себе мотивишеш за учење:
• тражи занимљивости у градиву
• довољно јако жели
• буди упоран
• радуј се када нешто научиш
• промени своје навике код учења уколико досадашње не показују резултате
• постави себи рекорде у умном раду (нпр.колико задатака могу да урадим за 45 мин.)
- Постани свестан ко су твоји крадљивци времена:
• предуго гледање ТВ
• беспотребно дуги телефонски разговори
• неочекивани гости
• играње игрица
• неспособност да кажеш НЕ
Постани свестан својих крадљиваца времена и супростави им се!
- Кораци успешног учења:
• пажљиво слушај наставника током часа док предаје (мање времена ће бити потребно за учење код куће)
• буди активан током часа, ЈАВЉАЈ СЕ!
• питај ако не разумеш (то није срамота!)
• направи свој систем за „хватање“ бележака
- Пре него што почнеш да учиш...:
• направи ПЛАН – планирање ти може помоћи да учиш мање, а да научиш више (прво планирај да учиш теже градиво и не учи сродне предмете и градиво једне за другим). У дневном распореду мора имати места за одмор и забаву!
• набави оловку – књига се учи са оловком у руци!
• одвоји довољно времена за учење
• схвати да си одговоран за свој успех/неуспех...
• обезбеди себи стално место за учење (важно је за стицање радних навика)
• буди одморан
• проветри просторију, обезбеди довољно осветљења у њој
• постави себи достижан циљ и уклони препреке
Анђелка Петровић, педагог
Да ли ти се некада десило да када те наставник прозове осетиш знојење дланова, дрхтање руку или главобољу и лупање срца? Да ли ти је мука у стомаку или ти се уста суше, а цело тело напето је у грчу? Можда ти кроз главу пролазе мисли попут ових: добићу јединицу, глупа сам, ја ово не могу, ниста нећу знати...Удахни дубоко и опусти се...Дешава ти се нешто што се дешава већини ученика у тој ситуацији. ,,Ухватила“ те је трема или страх од испитивања. Шта радити или како то савладати?
Одређен степен страха је нормална реакција на такву ситуацију која је у суштини непријатна или стресна. Одређен степен страха може да помогне у савладавању испитне ситуације тако што нам повећа будућност и спремност да одговоримо на питање. Међутим, кад страх постане превелик, он смањује постигнуће и успех постаје проблем који нас мучи и у свакој следећој ситуацији испитивања. Важно је знати који су узорци таквог стања, а они могу бити различити.
Како савладати страх од испитивања:
1. Научити лекцију или лекције добро и потпуно тако да се можес најважнијег сетити и кад си под страхом и тремом.Учи лекцију део по део....
2. Преслишавај се онолико пута колико ти је потребно да би научио лекцију.
3. Научи да добро организујеш своје време како би избегао ленчарење и кампањско учење.
4. Изграђуј своје самопоуздање и сигурност тако што ћес редовно учити,а не дан пред одговарање или писмени.
5. Концентриши се на лекције које учиш тако што ћеш:
• Поделити градиво на делове и учити део по део.
• Извлачити питања из књиге и преслишавати се кроз одговоре на питања што ће ти помоћи у преслишавању приликом одговарања.
• Усмери пажњу на кључне појмове дефиниције, формуле, обрасце, илустрације и примере у књизи и свесци.
• Направи своје белешке при преслишавању.
• Прави паузе у учењу како би се опустио и одморио. Користи дубоко дисање и опуштање мишића.
Учи са интересовањем са жељом да нешто сазнаш и оствариш.Учење напамет и без праве жење је краткотрајно и некорисно. Учи, али се и одмарај. Награди себе кад постигнеш успех. Охрабри себе као кад охрабрујеш свог друга.
Марија Вуловић, школски психолог
На часовима физичког
У здравом телу здрав дух• Планирај своје време током дана (не користи дуго рачунар и мобилни телефон);
• Користи спортске терене за рекреацију, трчање, вожњу бицикла, ролера;
• Ујутру и увече у кући ради вежбе разгибавања;
• Уз помоћ родитеља прати отисак стопала и прегледај кичму да не би дошло до деформитета;
• Кад год можеш, ходај бос или ради вежбе за стопала;
• Правилно се храни (узимај доста воћа и поврћа, а избегавај газирана пића и брзу храну);
• За правилан развој неопходно је довољно спавати.
Мица Савковић, проф. физичког васпитања